social-impact-journey-kenya-2024.reismee.nl

Kenia voelen....

Allemaal vezamelen we om 17 uur op Schiphol...12 koffers mee aan ruimbagage met deze 6 dames, daarbij nog allemaal 12 kilo handbagage. We nemen afscheid van onze mannen en checken alles in. Beetje rommelige start, vanwege weinig grondpersoneel moet iedereen zich inchecken bij een "doe het zelf" balie. Enfin... het lukt en alle checks gaan verder zonder gekkigheid.

We hebben een nachtvlucht, krijgen om 10 uur in de avond nog een maaltijd en dan mag het licht wel uit. Slapen lukt niet echt, het blijft erg warm in het vliegtuig. We dommelen, kijken films en klesten. Gek genoeg vinden we allemaal dat de tijd best snel gaat. We landen een kwartier eerder in Nairobi, hoera!

De rolstoel met assistentie staat klaar, Reiny mag erin. Super vlot gaat het allemaal. We staan als eerste aan de visum-balie, krijgen het benodigde stempel in ons paspoort en Reiny loopt met de rolstoelmevrouw gelijk door naar de bagageband om onze 12 koffers alvast van de band te halen. En door naar de volgende scan... het vliegveld uit en de weg over steken.... en weer bij de binnenlandse vluchten onze 12 koffers door de scans... Reiny voorop en we mogen inckenen bij Priority! Echt wel handig deze rolstoel... helaas doet de bagageband het niet waar de koffers op moeten... dus worden ze met de hand naar het vliegtuig gebracht...

Alles lukt! Dankbaar voor deze vlotte gang zitten we vol verwachting in het vliegtuig naar Mombasa.We zijn er bijna! Ondertussen in het licht en zien we de Kilimanjaro, Mount Meru en de Mawenzi prachtig boven de wolken uit, een heel speciaal moment voor mij! (Anneke)

8.40 uur stappen we uit, de warme Keniaanse deken valt op ons... Nancy haalt ons op met Charles, de chauffeur. Alle koffers gaan mee... op het dak! Haha!

Na een uurtje rijden is het tijd voor koffie! Bij Java House in Ukunda stoppen we. Helaas is de koffei machine stuk... ach ja.. en worden hhet cola en icetea...beetje jammer wel natuurlijk. Een vroege lunch erbij en we genieten van alles wat er om ons heen gebeurd. Overal tuk tuks, kleine stalletjes waar bananden en mango's verkocht worden... Afrikaanse lappen wapperen om ons heen.

Nog een half uurtje rijden en we komen aan bij onze paradijselijke logeerplek, Mbuyu beach resort in Msambweni. Warm worden we ontvangen, brengen onze koffers naar onze huisjes. Snel even omkleden en een blik werpen op de geweldige Indische Oceaan...

We gaan toch nog even langs bij het eerste project waar we gaan helpen, Blessed Camp.Een beetje sfeerproeven alvast en kort kennismaken met de kinderen en de leraren. We worden getrakteerd op een kokosnoot die we smakelijk leegdrinken. Erg leuk, we worden toegezongen, kijken bij de jongste kids die op de grond liggen te slapen, nap-time. Morgen gaan we hier aan de slag. De wens van het project is om mee te helpen bij het verven van een de eetzaal/ kerk ruimte. Daar gaan we morgen mee beginnen.

We zijn moe, blij om weer terug bij Mbuyu te zijn. We nestelen ons lekker op de Afrikaanse bank die direct aan de zee staat. Genieten met een hoofdletter!

Het diner doen we met de andere gasten aan een lange grote tafel. Onzettend gezellig en super tof op deze werkelijke unieke plek. Onze kaarsjes gaan langzaam uit... lekker onze bedjes in!

Trouwens... we doen het heel leuk met ons zessen... Anka had vandaag een super tip voor Diny! Het resultaat zie je bij de foto's :-)

Warme groeten van ons alle 6!

Anneke

Jeannette

Wat een fijne reis hebben jullie gehad. En weer op vertrouwd terrein. Doe Nancy en Peter de groeten.. heel veel plezier bij blessed camp. `ga je Kate en Elisabeth nog zien? Geniet vooral!!

Marije

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Veel plezier! Wacht met smart op foto's.
Groet Marije

Lisa

Wat goed dat de overstap gelukt is! Keek uit naar dit bericht! Haha k heb erom kunnen lachen! Wens jullie veel fijne herinneringen toe!

Tot snel Bea! Enjoy!!

Liefs Lisa

Frank

Leuk om te lezen, en mooie foto's!
Succes en veel plezier daar!

Wilma

Super dat jullie goed zijn aangekomen.
Hopelijk morgen uitgerust beginnen aan waarvoor jullie zijn gekomen.
Veel succes

Marjon

Wat een mooi verslag weer. Ga gauw de foto’s bekijken. Veel plezier met verven.

JosΓ© Aldenzee

De eerste foto’s zijn gemaakt en de reis is goed gegaan. Leuk dat jullie al zijn gaan kijken bij jullie project 😁
Hopelijk lekker slapen en morgen ertegenaan πŸ‘

Cor

Ziet er wel gezellig uit,fijn dat de reis goed is verlopen.Geniet van alle indrukken en de eerste foto,s zien er veelbelovend uit.have fun.groetjes Cor.

Raijmond

Mooie foto's.
Geniet ervan en maak mooie herinneringen.
Veel plezier.😎😎😎

Marianne K

Wat heerlijk meegenieten zo met jullie verhalen!