social-impact-journey-kenya-2024.reismee.nl

Klaar voor de start...Echt?

Nog 5 nachtjes slapen... en dan begint ons mooie Kenia avontuur!

Enorm leuk dat je mee-reist via dit reisblog, je bent niet de enige... we hebben meer dan 100 mee-reis aanmeldingen ontvangen! Zeker leuk om iets te horen als we een belevenis, verhaal en foto's gedeeld hebben.

We zijn nog in NL, Hebben ons zo goed mogelijk voorbereid en al uitgebreid kennisgemaakt met elkaar in de voorbereidingsbijeenkomst. Vaccinaties gehaald, visum geregeld, paspoorten verlengd, malariapreventie gehaald... zonnebrand, aftersun...niet te vergeten deet en we hebben behoorlijk veel knutselspullen verzameld en spel ideeën bedacht. Lucky, we vliegen met Kenya Airways, dan mag je standaard per persoon 2x 23 kilo ruimbagage meenemen....

Heel mooi ook om te zien dat we spullen gesponsord krijgen en ook al mooie donaties hebben ontvangen om te kunnen besteden in de lokale projecten waar we onze handen uit de mouwen zullen gaan steken. 💪🏼 Een dankbaar gevoel, nu al!!

De reiskoorts heeft ons allemaal flink te pakken, voor 3 van ons, Bea, Anka aen Sasja is het de eerste keer Afrika... nieuw terrein dus! Voor Reiny, Diny en Anneke is het niet de eerste keer, Maar ja... naar Afrika ga je nooit maar 1x luidt het gezegde... Hoe ontzettend waar! 😊

De komende dagen onze koffers vullen, dingen thuis afronden en nog even iets leuks doen met onze liefdes die we thuis gaan laten voor twee weken. Beetje relaxen ook nog... Gezellig appen in ons Kenia 2024 app groepje... Zo gaat dat. En dan maandagmiddag om 17.00 uur staan we op Schiphol met al onze koffers en begint onze echte reis!

Het hele programma is klaar, we landen dinsdagmorgen om 08.40 uur in Mombasa waar Peter van het project Blessed Camp ons opwacht met een busje. Voet zetten aan de Afrikaanse grond in Mombasa betekent een warn en vochtig welkom, als een warme deken zal de Keniase admosfeer op ons vallen....Onvergetelijk!

De overstap in Nairobi is een beetje kort en daardoor spannend. 1uur en 40 minuten. Onze koffers worden namelijk niet automatisch door gevlogen naar Mombasa, die moeten we zelf ophalen in Nairobi en weer inchecken ( eerst opnieuw door alle scans..) voor onze vlucht naar Mombasa. Daar hebben we iets op bedacht! 💡Voor de oudste van ons groepje heb ik rolstoel assistentie aangevraagd (dat is gelukt) en we doen allemaal ons Aver *T-shirt aan,we zijn een groep en hopen dan al "impact" te hebben op de persoon van de luchthaven (lees voorrang te krijgen)die assitentie verleent om onze conneting flight te kunnen halen. Beetje ondeugend... klopt 😜 Of dit gelukt is lees je in ons volgende blog.

Goed, nog even geduld. Volgende week veel meer! Inculsief foto's.

Warme groeten van ons allemaal,

Anneke

* Aver is de stichting waar vanuit deze reis georganiseerd is. Zie ook;Stichting Aver

Majorie

Heel veel plezier met elkaar gewenst! Het wordt vast een hele mooie en bijzondere reis. Geniet ervan!

Margreet

Lieve dames/meiden, ik wens jullie een hele mooie, onvergetelijke reis toe! Ik ben natuurlijk een beetje jaloers op jullie… geniet ervan en ik ga jullie volgen! X

Marjon

Wauw wat mooi allemaal georganiseerd!
Kijk uit naar alle mooie dingen die jullie gaan delen met ons.😗

Wilma

Dat wordt zeker spannend, maar gaat vast lukken.
Zo’n leuke groep meiden krijgt natuurlijk voorrang😉
Alvast een hele goede vlucht gewenst en een mooie tijd daar.

Lia

Nu al leuk om mee te lezen.
Goede reis!

Inge

Heel veel plezier met elkaar, en wat een goed idee met die rolstoel! 😅 Ik hoop dat het gaat lukken!!! 💪🏻

Annerieke

Leuk, zo'n vooraf bericht! Ik wens jullie allemaal nog een fijn thuisweekend en goede voorbereiding voor jullie reis!

Marianne K

Wat een prachtig vooruitzicht!! Heel veel plezier allemaal en safe travel. ❤️

Carol

Heerlijk te lezen dit Anneke en andere dames! Het kriebelt ook al bij mij. Een goed afscheid hier en goede reis

Henny

Spannend hoor .Ik wens jullie een goede reis toe.

arjanne

Geniet met elkaar en in dit prachtige land. Een fijne, vrolijke, goede en veilige reis toegewenst!

José Aldenzee

Gezonde spanning voor één bijzondere reis!
Veel plezier 🍀

Anke

Heel veel plezier, neem de tijd voor alles en creativiteit.
Goede reis ✈🚌

Joke

Anneke en medereizigers. spannend zeg.... ik heb ook de kriebels. Heel veel plezier in Kenia en met elkaar

Peter M.

Goede vlucht vanmiddag om 1700uur! Zegen daar!

Helma

Heel veel succes dames en een veilige reis 😊

Annemie

Een goede vlucht en prachtige reis!

Mirjam

Heel veel succes en werkplezier Anka en team. Mooi dat we met jullie mee mogen reizen. X